Gdańsk jest miastem bez wątpienia bardzo mocno turystycznym. Wspaniała historia tego miejsca i liczne zabytki architektury w połączeniu z dużą ofertą rekreacyjną i wypoczynkową świetnie się uzupełniają.
Edukacja turystyczna
Oferta edukacyjna kształcąca osoby stricte pod pracę w usługach turystycznych także jest bardzo szeroka. Jedynym minusem branży jest sezonowość niektórych gałęzi. Aczkolwiek Gdańsk jest na tyle interesujący, że przyciąga turystów przez cały rok, niezależnie od pory roku. Ostatnio bardzo modną gałęzią turystyki jest turystyka medyczna. W związku z jej naturalnym rozwojem zaczęły się także pojawiać spersonalizowane pod nią kierunki studiów lub specjalizacje kształcące w tym zakresie.
Turystyka medyczna
Polska stała się ważnym ośrodkiem dla światowej medycyny turystycznej. Skandynawowie, Niemcy czy Anglicy coraz częściej wybierają kierunek Polski, zwłaszcza północnej, aby zadbać o swoje zdrowie lub wygląd. Najczęściej zagraniczni pacjenci odwiedzają nas, korzystając przy okazji z usług stomatologicznych, chirurgi plastycznej. Równie popularne są wizyty u ortopedy, chirurga oka, kardiochirurga, rehabilitanta itp.
Jest to niewyobrażalny potencjał do wykorzystania. Gdańsk jest jednym z miast na liście najchętniej odwiedzanych miejsc, aby połączyć przyjemne z pożytecznym. Przy okazji odpoczynku i zwiedzania turyści chętnie oddają się w ręce specjalistów, aby podreperować swoje zdrowie. Stało się to już niemal powszechne. Dzieje się tak dlatego, że w Polsce mamy naprawdę wysokiej klasy specjalistów, a ceny usług są nieporównywalnie niższe u naszych sąsiadów. Jednak warto przy tym wszystkim zwrócić uwagę, że nasz sąsiad na najniższym stanowisku za zachodnią granicą, zarabia nieporównywalnie więcej niż osoba na kierowniczym stanowisku w Polsce. Dla nich jest to zatem bardzo opłacalne, a dla Polaków często nadal zbyt drogie.
Sezon cały rok
Ruch turystyczny w Gdańsku trwa. Najlepiej widać to w branży hotelarskiej i gastronomicznej. Niektóre obiekty mają zajęte wszystkie pokoje przez cały rok, a restauracje wypełniają się klientami bez względu na słońce, czy śnieg. Rynek usług turystycznych niekoniecznie zawsze wiąże się z sezonowością. Jeśli chodzi o Gdańsk, można śmiało powiedzieć, że jedynie lokalni sprzedawcy w nadmorskich budkach lub stragany z pamiątkami mają się poza sezonem gorzej.