Coraz więcej słyszymy na temat rynku pracownika. To już standard zwłaszcza w metropoliach, a pracodawcy z Gdańska, którzy chcą rekrutować wykwalifikowanych pracowników, muszą głowić się nad tym, jak dotrzeć do najlepszych. Z pewnością znaczenie ma nie tylko forma i treść ogłoszenia, ale też miejsce, w których zostanie ono opublikowane.
Oferta pracy jako źródło informacji o firmie
Problemy z rekrutowaniem nowych pracowników mają zwłaszcza ci pracodawcy, którzy szukają przedstawicieli zawodów deficytowych takich jak programiści czy agenci ubezpieczeniowi. Warto pamiętać też o tym, że oferta pracy to dla większości kandydatów pierwszy kontakt z daną firmą. Z tego powodu pracodawca powinien krótko nakreślić profil działalności i kierunki rozwoju firmy. Wpłynie to na pewno korzystnie na podniesienie wiarygodności pracodawcy.
Język korzyści
Osoby, które przeglądają oferty pracy w Gdańsku, cenią przejrzystość i konkrety. Jasno sprecyzowane oczekiwania wobec pracownika to podstawa. Na pewno nie zaszkodzi napisać ogłoszenia językiem korzyści. Kandydat powinien już od początku być poinformowany o tym, na jakie świadczenia pozapłacowe może liczyć, czy praca wymaga gotowości do zagranicznych wyjazdów, czy będzie korzystał z gadżetów służbowych, a także czy pracodawca gwarantuje dofinansowanie szkoleń lub studiów podyplomowych. Istotną kwestią są oczywiście zarobki, a szefowie, których oferty finansowe uchodzą za atrakcyjne, zdecydowanie powinni podawać stawki już na etapie ogłoszenia o pracę.
Gdzie zamieszczać ogłoszenia o pracę
Najwięcej ofert pracy znajdziemy na portalach rekrutacyjnych. Jednak warto pamiętać, że tutaj zaglądają przede wszystkim osoby, które aktywnie szukają pracy na własną rękę. A w obecnych czasach headhunterzy docierają również do kandydatów pasywnych. Bardzo pomocne okazują się w tym celu portale społecznościowe oraz branżowe, stanowiące często miejsce dyskusji najlepszych specjalistów.