To właśnie, dzięki kompetentnym menadżerom, poszczególne działy w firmie są efektywnie zarządzane. Aby piastować kierownicze stanowisko, niezbędne są określone kompetencje miękkie. Nie każdy pracownik, choćby najpilniejszy, poradzi sobie jako dyrektor operacyjny czy menedżer zarządzający dużym zespołem.
1. Jest dobrym politykiem i dyplomatą
Każdy kierownik wie, czym jest perswazja oraz kompromis. Ponadto liczy się opanowanie, kultura i dar przekonywania innych. Dobry szef bywa również rozjemcą oraz negocjatorem.
2. Żelazna konsekwencja
Dobry szef cieszy się szacunkiem. Przełożony, który rzuca słowa na wiatr i składa obietnice bez pokrycia, raczej nie zdobędzie zaufania pracowników. Dlatego też należy wywiązywać się z danego słowa, a plany rozwoju działu tworzyć przy uwzględnieniu obiektywnych okoliczności.
3. Odpowiedzialność
To jedna z najtrudniejszych kwestii związanych z pracą w Gdańsku na kierowniczym stanowisku. Mowa tu nie tylko o pilnowaniu terminowej realizacji projektów, ale też o jakość relacji z klientem oraz z podwładnymi. Dla wielu pracowników zbyt dużym obciążeniem jest odpowiedzialność finansowa i konieczność podejmowania trudnych decyzji w krótkim czasie.
4. Pewność siebie
Jeśli masz imponujące doświadczenie, a przy tym naprawdę lubisz, to co robisz, ale jesteś osobą bardzo nieśmiałą i niepewną swoich umiejętności, to masz marne szanse na awans. Pracownik, który sam w siebie nie wierzy, nie będzie w stanie przekonać do swoich racji innych osób.
5. Umiejętność zarządzania czasem
Menedżer potrafi gospodarować czasem, ustalać priorytety i delegować zadania.
6. Rozwinięte zdolności interpersonalne
Na kierowniczym stanowisku nieodzowna jest łatwość nawiązywania kontaktu oraz empatia. Ta druga cecha jest istotna, chociażby ze względu na rozpoznanie potrzeb klienta czy pracownika. Podobne znaczenie ma umiejętność uważnego słuchania oraz wyrażania konstruktywnej krytyki.
7. Opanowanie
Kierownikiem nie powinna być osoba nerwowa czy przewrażliwiona. Na wysokim stanowisku liczy się odporność na stres i umiejętność zachowania zimniej krwi w kryzysowych sytuacjach.
7 Comments
Szef powinien mieć także charyzmę
Tak, charyzma jest jak najbardziej pożądaną cechą na kierowniczym stanowisku.
Przydaje się
Wymieniliście najważniejsze cechy menadżera.
Dziękujemy :), taki był zamysł 🙂
Kreatywność też się przydaje.
Jasne, że się przydaje. Na wielu stanowiskach.