Miejsce pracy: Gdańsk
Ogłoszenie o naborze Nr 142622
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywanie zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- zagrożenie korupcją,
- przeprowadzanie kontroli
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy zlokalizowane w siedzibie urzędu,
- pokój biurowy mieści się na czwartym piętrze wielokondygnacyjnego budynku wejścia od ul. Rzeźnickiej, wejście główne do budynku jest wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych,
- na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia,
- większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej,
- praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,
- podstawowe wyposażenie na stanowisku to: komputer, telefon, drukarka.
Zakres zadań
- prowadzi postępowania w II instancji w sprawach ustalenia odszkodowań z tytułu utraty praw do nieruchomości lub ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości
- prowadzi postępowania w II instancji w sprawach wywłaszczeń nieruchomości, zwrotów wywłaszczonych nieruchomości, zezwoleń na zajęcie i udostępnienie nieruchomości oraz zezwoleń na zakładanie ciągów drenażowych i urządzeń służących do przesyłania m.in. energii elektrycznej
- prowadzi postępowania w I instancji w sprawach dotyczących trybów nadzwyczajnych (w tym m. in. stwierdzeń nieważności), w szczególności w zakresie: wywłaszczeń nieruchomości, odszkodowań za wywłaszczenie nieruchomości oraz zwrotów nieruchomości wywłaszczonych
- prowadzi kontrole starostów (prezydentów miast na prawach powiatu)
- wydaje merytoryczne opinie Wydziałowi Finansów i Budżetu o zasadności wniosków starostów (prezydentów miast na prawach powiatu) wykonujących zadanie z zakresu administracji rządowej o zabezpieczenie środków finansowych na wypłatę odszkodowań ustalonych w drodze decyzji administracyjnych
- rozpatruje ponaglenia, zażalenia na bezczynność i skargi na przewlekłość starostów wykonujących zadanie z zakresu administracji rządowej
- rozpatruje wnioski o wyznaczenie innego organu do prowadzenia postępowań administracyjnych i spory kompetencyjne pomiędzy starostami wykonującymi zadanie z zakresu administracji rządowej
- rozpatruje wnioski o wykreślenie wpisów w księgach wieczystych, dotyczących m. in. wszczęcia postępowania wywłaszczeniowego (wpisy pochodzą z lat 80-tych i wcześniej ubiegłego wieku)